INQAR HuurMij Leiden

Bij HuurMij kan je terecht in 5 vestigingen (Leiden, Leiderdorp, Alphen a/d Rijn, Haarlem en Amsterdam) voor personenauto's, personenbussen, bestelbussen en bakwagens met laadlift. Wij leveren voertuigen voor een periode van 1 uur tot 30 dagen (autohuur), 1 tot 24 maanden (shortlease) of nog langer (leasing) aan particulieren en bedrijven.

Huren en leasen zonder fratsen doe je bij HuurMij Autoverhuur. Reserveer daarom nu je huurauto eenvoudig online of bel of mail ons over alle andere mogelijkheden!

Wat onze klanten zeggen

Gemiddeld scoren wij een 9,5

8

Zoals je verwacht

Voordat ik de Ford Transit meekreeg werd de auto met mij helemaal nagelopen. Voor beide partijen gunstig. De auto reed lekkerder dan mijn personenauto terwijl ik er vooraf een beetje tegenop zag in zo'n joekel door de stad te rijden. De mensen op kantoor in Leiden waren correct en beleefd. Geen commentaar, het was een prima ervaring.

10

Prima

Heel goed

10

helemaal goed

vriendelijke en correcte medewerkers en een prima auto gehuurd, die deed wat ie moest doen.

8,4

Alles prima

Reservering, ophalen en terugbrengen verliep gewoon soepel

Contactgegevens

Pesthuislaan 8
2333 BA Leiden

Plan je route

Openingstijden

Maandag08:00 - 17:30
Dinsdag08:00 - 17:30
Woensdag08:00 - 17:30
Donderdag08:00 - 17:30
Vrijdag08:00 - 17:30
Zaterdag08:00 - 17:30
Zondag09:00 - 12:00

Neem contact met ons op

Heb je een vraag, opmerking of tip? Vul onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Veelgestelde vragen

Kan ik de auto buiten openingstijden terugbrengen?

Auto terugbrengen buiten openingstijden
Het is meestal mogelijk om de auto buiten openingstijden terug te brengen, mits dit in goed overleg met de verhuurlocatie gebeurt. De meeste van onze vestigingen hebben een speciale sleutelkluis waar je de sleutels veilig kunt deponeren. Let op: gebruik hiervoor niet de brievenbus.

Afstemming bij ophalen
Het is verstandig om bij het ophalen van de auto even met de verhuurlocatie af te stemmen hoe je de auto buiten openingstijden kunt terugbrengen. Zo weet je zeker dat alles soepel verloopt.

Verantwoordelijkheid en controle
Houd er rekening mee dat je als huurder tot 2 uur na de openingstijd van de volgende werkdag verantwoordelijk blijft voor het voertuig. In deze periode zal de vestiging de auto controleren op eventuele schades en een innamerapport opstellen.

Afhandeling en borg
Na de controle wordt de rekening opgemaakt en naar je toegestuurd. Als er geen bijzonderheden zijn, wordt de resterende borg teruggestort. Voor de afhandeling hoef je dus niet meer langs de vestiging te komen.

Door deze stappen te volgen, zorg je ervoor dat het terugbrengen van de auto soepel en zonder problemen verloopt.

Wat is een borgsom, hoe hoog is het en waarom betaal ik die?

Wat is een Borgsom?
Een borgsom is een bedrag dat je betaalt voordat je iets huurt. Dit bedrag dient als zekerheid voor eventuele onvoorziene omstandigheden tijdens de huurperiode. Als er geen problemen zijn, krijg je de borg kort na afloop van de huurperiode terug.

Waarom betaal je een borgsom?
De borgsom is gelijk aan het eigen risico dat je vooraf hebt afgesproken in het huurcontract. Dit kan een standaard of verlaagd eigen risico zijn. Door de borg te betalen, geef je zekerheid dat kosten zoals extra huur bij te laat inleveren, eventuele meerkilometers en het eigen risico bij schade zijn gedekt.

Hoe werkt het?

  1. Vooraf betalen: Je betaalt de borg voordat je de huurperiode begint.

  2. Tijdens de huurperiode: De borg blijft in bewaring voor het geval er iets misgaat.

  3. Na de huurperiode: Als er geen bijzonderheden zijn, krijg je de borg terug.

Wanneer krijg je de borg terug?
Na afloop van de huurperiode wordt de borg terugbetaald, mits er geen schade of andere kosten zijn ontstaan.

Voordelen van een borgsom

  • Zekerheid: Je weet zeker dat eventuele kosten gedekt zijn.

  • Gemoedsrust: Je kunt met een gerust hart huren, wetende dat je beschermd bent tegen onverwachte kosten.

  • Transparantie: Alles is vooraf duidelijk afgesproken en vastgelegd in het huurcontract.

Een borgsom biedt zekerheid en gemoedsrust tijdens de huurperiode. Door vooraf een borg te betalen, weet je zeker dat je beschermd bent tegen onverwachte kosten. En als alles goed gaat, krijg je de borg snel terug. Zo kun je zorgeloos genieten van je huurervaring.

Wanneer ontvang ik de borg weer terug?

Terugbetaling van de Borg: wat je moet weten

Als er geen bijzonderheden zijn, wordt de betaalde borg binnen 24 uur teruggestort via PIN of bankoverschrijving. Bij creditcardbetalingen worden reserveringen ongedaan gemaakt. Dit is meestal een vlot proces, maar soms kan het wat langer duren.

Bijzondere Situaties

Er zijn echter situaties waarin de terugbetaling van de borg langer kan duren. Bijvoorbeeld als er sprake is van schade. In dat geval wordt er een schadehersteltraject gestart. Dit kan, in een ongunstig geval, enkele weken in beslag nemen.

Schade en Eigen Risico

Als er schade is, zijn er twee scenario's:

  1. Schadebedrag hoger dan het eigen risico: Je betaalt alleen het eigen risico.

  2. Schadebedrag lager dan het eigen risico: Je betaalt alleen het daadwerkelijke schadebedrag. Het resterende bedrag van de borg wordt dan teruggestort.

Wat kun je verwachten bij schade?

Het is goed om te weten dat de afhandeling van een schadegeval enige tijd kan duren. Houd rekening met meerdere weken voordat je de borg terugkrijgt. Dit is belangrijk om te weten, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Op welke manieren kan ik de huurauto betalen?

Betaling van de Huurauto

Je kunt de huur altijd voldoen met een PIN-betaling. Op enkele locaties is het ook mogelijk om met een creditcard te betalen. Daarnaast kun je soms kiezen voor een bankoverschrijving, maar dit moet wel vooraf worden overlegd met de betreffende INQAR verhuurlocatie. Contante betalingen accepteren wij niet.

Bij ons staat gemak voorop. Kies de optie die het beste bij jou past en betaal eenvoudig en veilig.

Wat is het Eigen Risico en hoe hoog is die?

Voorwaarden voor aanvang van de huur

Voor je de auto kunt meenemen, moet je eerst een paar zaken regelen. Het totaalbedrag van de volgende overeengekomen zaken moet vooraf betaald worden via een geaccepteerde betalingsmogelijkheid:

  • De huurprijs: Dit is het totaal van de gereserveerde huurdagen en het verwachte aantal kilometers.

  • De toeslag per huurdag voor eventuele verlaging van het Eigen Risico.

  • De borg: Deze is gelijk aan het Eigen Risico (standaard of verlaagd) en de huur.

  • De huur van eventuele extra’s/accessoires.

Voorbeeldberekening

Stel, je wilt een A-klasse Promo voor 2 dagen huren en je verwacht 250 kilometer te rijden. Daarnaast kies je ervoor om het Eigen Risico te verlagen en huur je een kinderzitje als extra.

Huurprijs:

  • 2 huurdagen x € 29,- per dag = € 58,00

Meerkilometers:

  • 100 km vrij per huurdag x 2 huurdagen = 200 km vrij

  • Verwachte kilometers: 250 km - 200 km vrij = 50 meerkilometers

  • 50 meerkilometers x € 0,15 per kilometer = € 7,50

Verlaging Eigen Risico:

  • 2 huurdagen x € 9,- per dag = € 18,00

Borg:

  • Het verlaagde Eigen Risico = € 250,00

Huur kinderzitje:

  • 2 huurdagen x € 10,- per dag = € 20,00

Totaal voor aanvang huur:

  • € 353,50

Minus de borg die je na afloop terug ontvangt:

  • € 250,00

Het totaal betaald voor de huur van 2 dagen:

  • € 103,50

Wij maken alle kosten altijd inzichtelijk en doen ons uiterste best ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt en je zonder zorgen op pad kunt. Veel rijplezier!

Bekijk alle veelgestelde vragen

Ons team staat voor je klaar

image

Julia den Hollander

Vestigingsmanager

image

Floor den Hollander

Verhuur medewerker

image

Aron Schouten

Verhuur medewerker

image

Marc van der Kaaden

Service medewerker

image

Ties van Meegen

Service medewerker